: info on garage kwai


sensation612
11-29-2007, 10:34 PM
does anyone know if garage kwai is still open? and if they are, what is their phone number? I call (847) 259-6960 and the operator said "this line is disconnected"
any info would be great
thanks

MKpoto
11-29-2007, 11:05 PM
they actually moved from what i heard.. im not sure exactly btu i know they moved

sensation612
11-29-2007, 11:39 PM
damn..hmm i need my clutch installed. they are cheap too, $350 is what he quoted me 6 months ago, compared to others wanting ~$450+. I guess i might have to go to one6.
if anyone else have information, please post. thank you

rsxmafia
11-29-2007, 11:55 PM
do it yourself, its not to hard. it took me a day to pull the trany and put it all back.

sensation612
11-30-2007, 12:16 AM
never worked on clutch before, seems to complicated for me.

MKpoto
11-30-2007, 12:27 AM
talk to islanti he does installs

krystar
11-30-2007, 08:56 AM
from my past experience with one6, i wouldn't go back there.

i got my last clutch put in at factory 5

akinaspeedstars1
11-30-2007, 10:13 AM
I went to school with a kwai mechanic, it was scary to say the least, he was a cool kid but his GPA was 2.0 lol

Islanti
11-30-2007, 02:42 PM
Yeah clutch installs not bad just time consuming

WICKED D
12-01-2007, 02:26 AM
kwai has been closed for months... try one six or factory 5... however factory five relocated to burr ridge or bolingbrook

TegginIt
12-01-2007, 12:49 PM
factory 5 was the shit, but yea they moved to burr ridge.

akinaspeedstars1
12-02-2007, 10:59 AM
Yeah clutch installs not bad just time consuming

a rsx clutch install on a lift takes 3 hours tops unless ur a fucking retard

Islanti
12-02-2007, 04:05 PM
a rsx clutch install on a lift takes 3 hours tops unless ur a fucking retard

Thanks for rewording my posts so people with your level of intelligence can read it.

Special Ed
12-02-2007, 10:23 PM
a rsx clutch install on a lift takes 3 hours tops unless ur a fucking retard

Fuck that man. You gotta be a punk ass bitch that sucks balls on a corner unless you can finish that shit within 30 minutes. You take over 30 minutes to install a clutch and you suck monkey balls.:vtec:

marshallc
12-04-2007, 07:58 PM
benson packed his bags and left to cali.


one6 motorsports is good people. tell mark chris with the 04 maxima sent you and he will take careof you

Special Ed
12-05-2007, 12:31 AM
benson packed his bags and left to cali.


one6 motorsports is good people. tell mark chris with the 04 maxima sent you and he will take careof you

Did he? where about did he go?

marshallc
12-05-2007, 03:31 AM
no clue, nor do i care. imo benson was to full of him self, made it very unplesent to deal with him


he left a few months back, liquidated his remaining stock, my buddie got a act 2600 and a light weight flywheel for his si for 300 bucks both brand new in box

ssgokou29
12-15-2007, 12:38 PM
from what i heard he moved to cali. IMO, they were good. I got my clutch and fly wheel install by them, and they know their shit since they specifcally worked on honda/acura's. I've know beson for AWHILE since my family is close with his. I never thought of himself as "full of himself" but thats your opinion so whatever works for everyone.

Mikey who used to work there as a mechanic has also opened his own shop it's near midway. (for those who know/remember him)

Golgo113
12-15-2007, 08:11 PM
MY experience with G Kwai was all good.
The prices were great, and he remembered me as a customer. Work was done competently and in a somewhat timely manner (they never really seemed to open on time)

I have also gone to OneSix and had a great experience, with honest workmanship and good pricing.

I can say that I probably wont go back to Topspeed. Things seemed too rushed, mabey sloppy, people would just pull up in the alley and the owner(i believe) would stop working on my car to attend to another, which further delayed my complete time. I can understand that his labor costs more with a city address.. but dont drag it out because you feel compelled to tend to any/ every stranger or "friend" that pulls up. Not on my dime.

Special Ed
12-28-2007, 02:33 AM
Benson was always good to me and I spent well over 8k at his shop buying shit.

Golgo113
12-31-2007, 12:02 PM
factory 5 was the shit, but yea they moved to burr ridge.

Site says that factory 5 is closed.. http://www.factory5motoring.com/

I called the dealership and they said a clutch install takes 6 hours :rotfl:


Islanti if youre interested please pm me with a install price

da1lydr1ver
01-01-2008, 01:48 AM
I've had bad customer experience at One 6, and i would never go there. EVER.

marshallc
01-02-2008, 05:00 AM
I've had bad customer experience at One 6, and i would never go there. EVER.
care to elaborate?

adambgs1232
01-22-2008, 04:33 PM
I've had bad customer experience at One 6, and i would never go there. EVER.

lets hear about your bad experience

troy124
01-23-2008, 01:49 PM
factory 5 was the shit, but yea they moved to burr ridge.


they also changed the name from factory 5 motoring to..

profunction automotive
7725 s grant
burr ridge, il 60527
phone. 8478959520

heres a link to their myspace page for any additional info needed.
http://www.myspace.com/profunction

bollweevil
02-23-2008, 11:37 AM
factory 5 was the shit, but yea they moved to burr ridge.

where in burr ridge? that is where i live. i know DS1 motorsports used to be here, but it closed/moved. they specilized in wrx's

bollweevil
02-23-2008, 11:43 AM
nevermind, didnt read the last post